Beschrijving

Hoe maak je een nieuw rapport? 
Hoe maak je de lay-out hiervoor aan? 
En hoe neem je dat nieuwe rapport op in het menu van een page?
Hoe kun je de data sorteren? 
Hoe werkt het toevoegen van een logo? 
Dit zijn onderwerpen die aan de orde komen in de training “RDLC Rapporten in Business Central”.

We gebruiken Visual Studio Code (of eventueel de Object Designer, voor(on-premise en versie 14 of lager) voor het aanmaken/aanpassen van een data set, en de Microsoft Report Builder voor het aanpassen van een RDLC-lay-out, of Word voor het aanpassen van een Word-lay-out.

Naast het behandelen van de theorie zullen we vooral praktisch bezig zijn.


Doelgroep

Applicatiebeheerders en/of kerngebruikers die verantwoordelijk zijn voor het aanpassen van bestaande Microsoft Dynamics 365 Business Central rapporten, of het zelf aanmaken hiervan. Deze training is zowel geschikt voor Business Central in de Cloud als Business Central on-premise.

Voorkennis

Kennis op het niveau van de training Rapport lay-out in Dynamics 365 Business Central (BC-RPB) is noodzakelijk. 

Inhoud

  • Aanmaken nieuw rapport
    • Dataset
    • RDLC-lay-out
    • Word-lay-out
  • Rapport toevoegen aan menu
  • Sorteren
  • Afbeeldingen
  • Labels