U zit met een stapel visitekaartjes die u hebt verzameld op beurzen. Of u hebt via de online route contactgegevens van interessante leads binnengekregen. Goed nieuws, maar ook een zorg. Want het kost uren overtypewerk om al die informatie in te voeren in uw systeem. Toch? Niet per se. Er zijn veel slimmere manieren om contactgegevens van potentiële klanten op te nemen in Dynamics 365. Wij zetten de 3 belangrijkste voor u op een rij!
Hebt u flink genetwerkt op een beurs of evenement? Neem foto's van de verzamelde visitekaartjes om de informatie die daarop staat direct op te slaan in Dynamics CRM als contactinformatie. In de nieuwste versie is de scanapplicatie volledig ingebouwd, wat betekent dat u enkel een foto van de contactgegevens hoeft te nemen. Handmatig werk is niet nodig. Dit werkt zowel in de webinterface als in de Mobile Sales App op uw telefoon.
Voorbeeld van een visitekaartje die op de de beurs is gescand.
Ontvangt u een e-mailbericht van een contactpersoon die u niet direct herkent? Klik op de knop 'Dynamics 365' in Outlook om verbinding te maken met uw Sales App. Deze controleert of de bewuste persoon reeds in uw administratieve systeem staat. Is dit niet het geval, dan kunt u de afzender met één druk op de knop toevoegen aan uw database als contactpersoon, lead of account. Daar komt geen handmatig invoerwerk aan te pas!
Afbeelding van de integratie tussen Dynamics 365 en outlook.
Wilt u uw contact- en accountgegevens verder verrijken met waardevolle informatie? En vindt u het belangrijk om deze informatie up-to-date te houden? Voeg de LinkedIn Sales Navigator toe aan uw Sales App. Hiermee hebt u een directe verbinding vanuit Dynamics 365 Sales naar LinkedIn.
Met deze integratie kunt u onder andere de LinkedIn-database laten doorzoeken op basis van handige filters, zoals doelgroep, accounts of contacten. De zoekresultaten synchroniseert u eenvoudig naar de Sales App.
Dit is toegestaan, omdat het om publieke gegevens gaat. In de database zitten diverse AVG-controles, zodat u richtlijnen hebt om alles op privacygebied correct aan te pakken. Via deze methode kunt u op verantwoorde wijze nieuwe markten aanboren en aanknopingspunten vinden om contact te leggen met een persoon of bedrijf waarmee u wilt samenwerken.
Een ander pluspunt: is een contactpersoon al bekend in uw systeem, dan helpt de LinkedIn Sales Navigator u om de meest actuele informatie over deze persoon te verkrijgen. Als iemand bijvoorbeeld van functie is gewisseld, worden zijn of haar gegevens tijdens de synchronisatie naar uw Sales App automatisch bijgewerkt!
Meer leren over de deze methodes in Dynamics 365? Bekijk dan onze Dynamics 365 trainingen!