Sinds 1 september 2023 worden Dynamics 365 Marketing en Dynamics 365 Customer Insights samen verkocht als één product; Dynamics 365 Customer Insights. Microsoft heeft twee afzonderlijke apps gelanceerd; Journeys en Data. Wat betekent deze verandering voor de gebruikers van Marketing en Insights?
Een op de persoon afgestemde klantreis met Dynamics 365 Customer Insights
Microsoft is er niet vies van om af en toe een fusie, verandering of naamswijziging door te voeren. Met als het goed is een verbetering in gebruikservaring. Met het juiste gebruik van Customer Insights zet je je klantgegevens om in inzichten en krijgt je klant een persoonlijke klantreis, volgens Microsoft. En natuurlijk kan AI een handje helpen om de effectiviteit van marketing te verbeteren en de betrokkenheid van je klanten te vergroten.
Dynamics 365 Customer Insights bevat alleen nog realtime journeys functies. Deze functies zijn niet anders dan de huidige realtime journey functies die nu al beschikbaar waren in Dynamics 365 Marketing.
Overstappen naar Dynamics 365 Customer Insights of nog even wachten?
Huidige klanten die nu Dynamics 365 Marketing en/of Dynamics 365 Customer Insights hebben, kunnen ervoor kiezen om hun huidige contract nog een keer te verlengen. Deze verlenging moet plaatsvinden tijdens de overgangsperiode die loopt tot 1 september 2024, met een einddatum voor het contract die niet verder kan lopen dan 1 september 2027. Aan het einde van de verlengde contractperiode moeten klanten dan overstappen op de nieuwe Customer Insights-licenties.
Customer Insights wordt, net als voorheen Dynamics 365 Marketing en Dynamics 365 Customer Insights, gelicentieerd per tenant en niet per gebruiker. Daarnaast zijn in de basislicentie aantallen vastgesteld voor het aantal interacties en het aantal personen.
Wil je meer weten of kun je wel wat hulp gebruiken?
Wil je ook Customer Insights gebruiken maar heb je daar liever hulp bij? Laat het ons dan weten, we helpen je graag.