We horen regelmatig bij onze klanten dat er een enorm palet aan extra oplossingen is aangeschaft om diverse processen te ondersteunen. Voor ieder stukje in een proces is vaak ook wel een leverancier te vinden die specifiek dat component levert. Aan de achterkant ligt een brei van onbeheersbare en kostbare software.
Omdat we dit regelmatig tegenkomen, hebben we hier tijdens onze maandelijkse consultantsdag extra aandacht aan gegeven in de vorm van een casus die we in groepen hebben uitgewerkt. Deze casus ging over een bedrijf dat via een webshop artikelen verkoopt, deze zelf produceert en alle gegevens hierover bijhoudt in Microsoft Dynamics 365 Business Central en Customer Engagement. Hoe zorg je ervoor dat deze oplossingen gegevens met elkaar uitwisselen?
De drie groepen kwamen gelukkig allemaal tot dezelfde conclusie. Alles kan met de standaardkoppelingen die Microsoft binnen het Power Platform biedt. Het voordeel daarvan is dat je als organisatie niet meer overal software van derden hoeft in te kopen, maar binnen één omgeving alle koppelingen onder kunt brengen. De voordelen hiervan zijn zowel financieel als functioneel enorm. Denk bijvoorbeeld aan updatebeheer. Dat wordt met één platform een stuk eenvoudiger.
Bij Mprise staat relevantie en zelfredzaamheid centraal. Zo leiden we mensen op in onze Power Platform trainingen, maar zijn we onze klanten ook in implementaties van Business Central van dienst. Daarom delen we onder andere dit soort ervaringen met elkaar, maar vinden het ook leuk om met u na te denken over de toepassingen van het Power Platform binnen uw organisatie. Neem gerust contact met ons op om te bespreken welke processen u slimmer kunt inrichten.