Veel bedrijven zijn bezig met klantgericht werken. Dat brengt verschillende dingen met zich mee, zoals een andere werkwijze en een cultuurverandering in de organisatie. Dat voel ik ook bij Mprise. Wanneer ik tegenwoordig een idee heb, vliegt de 'waarom'-vraag mij direct om de oren. Want wat heeft de klant eraan dat ik dit wil implementeren?
Niet alleen wij, maar alle dienstverleners moeten die vraag vandaag de dag kunnen beantwoorden. Zo ook Microsoft. In dat kader wil ik dieper ingaan op de 'waarom'-vraag van Power BI. Wat wil Microsoft hier nu precies mee bereiken? Een vraag die voor velen onbeantwoord lijkt, maar waarop wel degelijk een goed antwoord bestaat.
Met Power BI wil Microsoft een datacultuur ontwikkelen. Power BI is begonnen als selfservicetool, maar is uitgegroeid tot een suite die ook corporate BI ondersteunt. Dit leidt tot veel verschillende gebruiksscenario's. Daardoor kunnen organisaties veel sneller beslissingen nemen op basis van data. En hoe sneller een bedrijf dit doet, hoe groter het concurrentievoordeel dat het behaalt.
De transitie naar een datagedreven organisatie brengt echter ook een cultuuromslag met zich mee. Deze heeft effect op technologie, processen en mensen. Toch is het verstandig om Power BI én alles wat het met zich meebrengt, te omarmen. U lost er namelijk prangende problemen mee op.
Herkenbaar? Dan is het tijd om uw rapporten te centreren met Power BI, zodat u beslissingen kunt nemen op basis van data.
Benieuwd hoe u niet als 'halve zool', maar als volleerd schoenmaker kunt toewerken naar een datagedreven organisatie? Ik help u graag op weg. Daarom zal ik in de komende periode gaan bloggen over onderwerpen die in mijn visie van belang zijn:
Meer weten over deze onderwerpen? Houd onze blog de komende tijd in de gaten!