We kijken terug op een drukbezocht en enthousiast ontvangen Power App event. Eén van de sessies ging over het centraal opslaan van documenten op Sharepoint en die documenten beschikbaar maken via de diverse applicaties in het Microsoft ecosysteem. We geven je een korte samenvatting van deze sessie!
Iedereen kent het wel. Er is een centrale omgeving waar documenten opgeslagen worden, vaak is dit fileshare of Sharepoint. Je werkt in een applicatie, laten we zeggen Business Central, en je hebt dat ene document van die klant nodig, bijvoorbeeld een offerte. Zonder een koppeling moet je dan naar een ander scherm, je opent de verkenner en zoekt de offerte op. Heel onhandig en niet efficiënt. Middels Power Automate, onderdeel van het Power Platform kun je een link naar de sharepointfolder van de klant opslaan op de klantkaart. Inderdaad; binnen Business Central op de link klikken en je bent op de juiste plek voor de offerte!
Is de bestandsstructuur er nog niet, zoals bij een nieuwe klant het geval kan zijn? Dan kun je via Power Automate automatisch de hele structuur aanbrengen in je Sharepoint omgeving, zodat alle documenten netjes op de afgesproken plek neergezet kunnen worden.
Maar het gaat nog verder, ook als je een app gebouwd hebt of je zit in MS Teams; op al die plekken kun je verwijzingen naar dezelfde bestanden aanbrengen, maar ook bestanden plaatsen vanuit de verschillende applicaties.
Dit kun je doen zonder programmeren, gewoon out-of-the-box configureren.
Voordeel?
Kortom: efficiency met tools die voor iedereen beschikbaar zijn.
Wil je het slidedeck dat bij deze presentatie hoort nog eens bekijken? Download die dan hier!