Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement
Wat kan Microsoft Dynamics 365 CRM?
Met Dynamics 365 Customer Engagement biedt Microsoft een volledig geïntegreerd platform voor Marketing, Sales, Field Service, en Customer Service. Deze business apps werken naadloos samen en delen data.
- Directe datakoppelingen: Alle applicaties staan met elkaar in contact, waardoor informatie automatisch wordt gedeeld.
- Efficiënte lead-opvolging: Leads via de website komen direct bij sales terecht, die direct actie kunnen ondernemen.
- Samenwerking zonder barrières: Dankzij geïntegreerde processen werken teams efficiënter en verbeteren ze klantinteracties.
Microsoft CRM Apps for Sales & Customer Service
Betaal alleen voor wat je gebruikt. Dat staat centraal in de CRM Essentials. Binnen deze apps leveren we instapklare oplossingen voor verkoop- en klantenserviceteams. Binnen 4 weken is de omgeving live. Heb je meer functionaliteit nodig? De prijs per user blijft gelijk, terwijl de waarde van de oplossing hoger is.
CRM voor Sales afdelingen
Gebruik alle basale functionaliteiten die je nodig hebt om verkoop te versnellen. Snel en eenvoudig inzicht in de pijplijn, accounts, contactpersonen en meer!
Verder lezen
CRM voor Customer Service
De meegeleverde dashboards binnen de Customer Service App geven je duidelijk beeld bij openstaande taken. Boost je klanttevredenheid met CRM voor CS.
Verder lezenWelke oplossing heeft Dynamics 365 CRM?
Naast de Microsoft Sales en Customer Service App, leveren we Dynamics 365 Apps. Binnen dit platform bevinden zich de vooraf geformatteerde oplossingen. Op welk moment moet u contact opnemen met een klant? Het juiste moment! Misschien doet u dat nog op onderbuikgevoel. Dat kunt u nu ondersteunen met bewijs vanuit data.
Dynamics 365 Sales
Op de juiste moment op de juiste plek.
Dynamics 365 Sales wisselt via Dataverse data uit met andere modules binnen Customer Engagement. Dat zorgt ervoor dat uw salesteam informatie uit diverse bronnen voorgeschoteld krijgt en op die manier sneller en beter actie kan ondernemen.
Alle relevante informatie is voor iedere betrokkene inzichtelijk op ieder moment en op ieder device. Heeft een collega zojuist met een klant gesproken? Het gespreksverslag is direct voor iedereen beschikbaar. Orders worden direct verwerkt en komen door de brede integratie direct in Business Central terug.
Vul deze informatie aan met waardevolle verkoopoverzichten in Power BI en neem dagelijks slimmere beslissingen.
Dynamics 365 Marketing
Bekijk en verkort het traject van lead naar ambassadeur.
Stel Customer Journeys in en krijg inzicht in de status van uw leads met Dynamics 365 Marketing. Door middel van Lead Scoring krijgen Sales en Marketing inzicht in de hoeveelheid werk die er op ze afkomt.
Dynamics 365 Marketing is een laagdrempelige oplossing die weinig technische kennis vergt en toch een uitgebreid palet aan mogelijkheden levert. Dat maakt het gebruiksvriendelijk en levert een hoge ROI op.
Naast een beter begrip van uw klanttraject, worden cross- en upsellmogelijkheden sneller zichtbaar en stijgt het klantbehoud. U helpt uw klant immers beter en tijdiger.
Dynamics 365 Customer Service
Wees uw klanten van dienst, zowel live als on-demand. Dynamics 365 Customer Service helpt klanten oplossingen op problemen te vinden via uitgebreide Knowledge Base portals. Via de ingebouwde slimme chatfunctie kunnen klanten die tóch live ondersteuning nodig hebben contact opnemen met een van uw teamleden. Zij hebben vervolgens alle informatie in beeld om in korte tijd tot een oplossing te komen.
Echter is hierbij al een probleem door de klant gesignaleerd. Dynamics 365 Customer Service heeft krachtige IoT signalering ingesloten. Daarmee signaleert het systeem zelf een probleem. Afhankelijk van het issue, kunt u werken aan een oplossing, nog vóór de klant het merkt.
Dynamics 365 Field Service
Laat informatie uit het veld u vertellen waar uw aandacht naartoe moet. Dynamics 365 Field Service levert door IoT integraties waardevolle inzichten in apparaten. Door middel van interactieve kaarten kunt u snel en eenvoudig zien waar eventuele problemen ontstaan. Vervolgens plant u via Resource Scheduling een teamlid in. De diepe integratie met Business Central toont direct de servicevoorraad. Zo is het probleem opgelost vóór het ontstaan is.
Field Service is bruikbaar op mobiel, tablet en desktop. Monteurs kunnen de status van een reparatie direct bijwerken, service-onderdelen afboeken en hun uren boeken. Zo heeft u alle essentiële informatie op één plek.
Dynamics CRM (her-)implementeren met Mprise: Jij blijft in de lead
Wil je Dynamics CRM (her-)implementeren en daarbij zelf de regie houden? Samen met Mprise maken we een plan dat aansluit bij jouw wensen en praktijkvoorbeelden. We stellen vragen zoals:
- Wat wil je bereiken met Dynamics CRM?
- Welke bedrijfsprocessen spelen een belangrijke rol?
- In hoeverre voldoet de standaard functionaliteit van Dynamics CRM?
- Zijn er integraties nodig met andere (Dynamics-)applicaties?
- Wat voldoet in de huidige inrichting wel/niet, en wat is aanvullende behoefte?
Goede voorbereiding is essentieel.
Met onze jarenlange ervaring helpen onze consultants je om deze vragen helder te beantwoorden. Zo krijg je scherp wat je wilt bereiken met je CRM-implementatie en zorgen we samen voor een succesvolle uitvoering.
Is jouw Dynamics CRM nog up-to-date?
Het Dynamics-platform is in de afgelopen jaren flink veranderd. De bestaande inrichting sluit niet altijd meer aan bij de huidige behoeften van organisaties. Dit is zonde, want de mogelijkheden van Dynamics 365 CE zijn enorm toegenomen.
Wij helpen organisaties regelmatig met een frisse blik op hun Dynamics CRM, door:
- Doelen helder te krijgen: Wat wil je bereiken met Dynamics CRM?
- Fit-gap analyse: Het verschil tussen wensen en de huidige inrichting in kaart brengen.
- Procesanalyse: Processen inventariseren en overzichtelijk maken.
- Verbeteradviezen: Aanbevelingen voor een betere inrichting of efficiënter gebruik van Dynamics CRM.
Heb je ondersteuning nodig bij een koppeling tussen Dynamics 365 CRM en Dynamics NAV/Business Central?
Het Dynamics platform is bedoeld om een combinatie van applicaties in te zetten. Wij zien bij onze klanten inderdaad steeds vaker dat Dynamics CRM wordt gebruikt in combinatie met Dynamics ERP. Maar het daadwerkelijk realiseren van zo’n koppeling gaat vaak niet vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan: om welke koppeling gaat het? Volstaan de standaard mogelijkheden? Wat is er eventueel aan maatwerk nodig?
Recent hebben wij voor een aantal klanten koppelingen gerealiseerd tussen Dynamics CRM en Dynamics NAV maar ook tussen Dynamics 365 CE en Dynamics 365 Business Central. Wilt u ook zo’n koppeling gaan gebruiken? Graag zetten wij onze ervaring in om u bij de inrichting hiervan te adviseren of de realisatie uit te voeren.
Zoek je hulp bij het inzetten van Dynamics 365 CE Field Service?
Steeds meer Dynamics-functionaliteiten die voorheen onder de noemer ‘ERP’ vielen, maken deel uit van Dynamics365 CE. Een voorbeeld hiervan is Field Service, bedoeld voor medewerkers in de buitendienst. Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Field Service of Connected Field Service? Bekijk onze training Field Service.
Daarnaast kunnen wij u helpen met:
- Het analyseren van de wensen van uw organisatie m.b.t. Field Service.
- Een fit/gap analyse van deze wensen in relatie tot de standaard functionaliteit van Dynamics Field Service.
- Advies en ondersteuning bij de inrichting van de module Dynamics Field Service.
- Advies en ondersteuning bij de inrichting van de mobiele applicatie van Dynamics Field Service.
Het inrichten van een Customer Service Portal in Dynamics CRM?
Onze consultants kunnen u helpen met het activeren en configureren van zo’n portal. En de inrichting m.b.t. look & feel, te gebruiken formulieren en dashboards kunnen zij zodanig aanpassen dat het aansluit bij uw specifieke situatie.
Bekijk onze blog over terugkerende klantenvragen efficiënt afhandelen.
Autorisatiemanagement binnen Dynamics CRM/CE?
Autorisaties worden steeds belangrijker bij onze klanten, mede door strengere wetgeving en de integratie van Dynamics CRM en ERP. Goed beheer van klantgegevens is essentieel.
Onze ervaren CRM-consultants helpen u met:
- Belangrijke aandachtspunten
- Stappenplan voor implementatie
- Toekomstbestendige autorisatie-inrichting