Microsoft Dynamics 365 CRM overzicht

Van CRM naar Customer Engagement

Volg uw klant van het eerste contact tot ambassadeurschap. 

Met Dynamics 365 Customer Engagement heeft Microsoft een volledig geïntegreerd platform voor Marketing, Sales, Field Service en Customer Service neergezet. Al deze business apps staan in direct contact met elkaar. Data wordt dus ook direct uitgewisseld. Komt er via de website een lead binnen, dan kan die direct uitkomen bij een van de salesmensen. Zij kunnen vervolgens direct aan de slag om een klant van deze lead te maken. 

Plan adviesgesprek

Microsoft CRM Apps for Sales & Customer Service

Betaal alleen voor wat je gebruikt. Dat staat centraal in de CRM Essentials. Binnen deze apps leveren we instapklare oplossingen voor verkoop- en klantenserviceteams. Binnen 4 weken is de omgeving live. Heb je meer functionaliteit nodig? De prijs per user blijft gelijk, terwijl de waarde van de oplossing hoger is. 


Microsoft Customer Service app

CRM voor Sales afdelingen

Gebruik alle basale functionaliteiten die je nodig hebt om verkoop te versnellen. Snel en eenvoudig inzicht in de pijplijn, accounts, contactpersonen en meer!

Verder lezen

CRM app voor Sales Teams (1)

CRM voor Customer Service

De meegeleverde dashboards binnen de Customer Service App geven je duidelijk beeld bij openstaande taken. Boost je klanttevredenheid met CRM voor CS.

Verder lezen

Dynamics 365 CRM | Al uw commerciële apps in één platform

Naast de Microsoft Sales en Customer Service App, leveren we Dynamics 365 Apps. Binnen dit platform bevinden zich de vooraf geformatteerde oplossingen. Op welk moment moet u contact opnemen met een klant? Het juiste moment! Misschien doet u dat nog op onderbuikgevoel. Dat kunt u nu ondersteunen met bewijs vanuit data. 

Dynamics 365 Sales

Op de juiste moment op de juiste plek.

Dynamics 365 Sales wisselt via Dataverse data uit met andere modules binnen Customer Engagement. Dat zorgt ervoor dat uw salesteam informatie uit diverse bronnen voorgeschoteld krijgt en op die manier sneller en beter actie kan ondernemen. 

Alle relevante informatie is voor iedere betrokkene inzichtelijk op ieder moment en op ieder device. Heeft een collega zojuist met een klant gesproken? Het gespreksverslag is direct voor iedereen beschikbaar. Orders worden direct verwerkt en komen door de brede integratie direct in Business Central terug.

Vul deze informatie aan met waardevolle verkoopoverzichten in Power BI en neem dagelijks slimmere beslissingen.

Dynamics 365 Sales

 

Dynamics 365 Marketing

Bekijk en verkort het traject van lead naar ambassadeur.

Stel Customer Journeys in en krijg inzicht in de status van uw leads met Dynamics 365 Marketing. Door middel van Lead Scoring krijgen Sales en Marketing inzicht in de hoeveelheid werk die er op ze afkomt. 

Dynamics 365 Marketing is een laagdrempelige oplossing die weinig technische kennis vergt en toch een uitgebreid palet aan mogelijkheden levert. Dat maakt het  gebruiksvriendelijk en levert een hoge ROI op. 

Naast een beter begrip van uw klanttraject, worden cross- en upsellmogelijkheden sneller zichtbaar en stijgt het klantbehoud. U helpt uw klant immers beter en tijdiger.

Dynamics 365 Marketing Customer Journey

 

Dynamics 365 Customer Service

Wees uw klanten van dienst, zowel live als on-demand. Dynamics 365 Customer Service helpt klanten oplossingen op problemen te vinden via uitgebreide Knowledge Base portals. Via de ingebouwde slimme chatfunctie kunnen klanten die tóch live ondersteuning nodig hebben contact opnemen met een van uw teamleden. Zij hebben vervolgens alle informatie in beeld om in korte tijd tot een oplossing te komen.

Echter is hierbij al een probleem door de klant gesignaleerd. Dynamics 365 Customer Service heeft krachtige IoT signalering ingesloten. Daarmee signaleert het systeem zelf een probleem. Afhankelijk van het issue, kunt u werken aan een oplossing, nog vóór de klant het merkt.

Dynamics 365 Customer Service

 

Dynamics 365 Field Service

Laat informatie uit het veld u vertellen waar uw aandacht naartoe moet. Dynamics 365 Field Service levert door IoT integraties waardevolle inzichten in apparaten. Door middel van interactieve kaarten kunt u snel en eenvoudig zien waar eventuele problemen ontstaan. Vervolgens plant u via Resource Scheduling een teamlid in. De diepe integratie met Business Central toont direct de servicevoorraad. Zo is het probleem opgelost vóór het ontstaan is.

Field Service is bruikbaar op mobiel, tablet en desktop. Monteurs kunnen de status van een reparatie direct bijwerken, service-onderdelen afboeken en hun uren boeken. Zo heeft u alle essentiële informatie op één plek.

Microsoft Dynamics 365 Field Service

 

Jouw organisatie wil Dynamics CRM (her-)implementeren en daarbij zelf aan het stuur zitten

Wil je Dynamics CRM (her-)implementeren in samenwerking met een implementatiepartner zoals Mprise, en daarbij zelf in de lead zijn? We lopen samen door jouw wensen en praktijkvoorbeelden heen. Vragen die we stellen gaan onder andere over:

  • Wat wil je bereiken met Dynamics CRM?
  • Welke bedrijfsprocessen zijn van belang?
  • In hoeverre volstaat de standaard functionaliteit van Dynamics CRM?
  • Waar zitten eventuele integraties met andere (Dynamics-)applicaties?
  • In het geval van een herimplementatie: wat voldoet in de huidige inrichting wel/niet en wat is aanvullende behoefte?

Een goede voorbereiding is het halve werk. Door de jarenlange ervaring met Dynamics CRM-implementaties, kunnen onze consultants je helpen met dit ‘voorwerk’. Hierdoor krijg je als organisatie scherp wat je wilt bereiken met jouw CRM-implementatie. Dit helpt ons allebei om jouw doel te behalen.

De organisatie maakt al gebruik van Dynamics CRM, maar vermoedt dat er meer mogelijk is

Een paar jaar geleden zag het Dynamics platform er heel anders uit dan nu. De bestaande inrichting sluit niet meer altijd aan bij de behoefte van de organisatie. Dat is jammer! Zeker omdat de mogelijkheden van Dynamics 365 CE flink zijn toegenomen. Het is de moeite waard om te onderzoeken of je daarvan kan profiteren.

Regelmatig helpen wij organisaties door met een frisse blik naar hun situatie te kijken, door:

  • Te achterhalen wat men met Dynamics CRM wil bereiken.
  • Een fit-gap analyse uit te voeren tussen de wensen van de organisatie en de bestaande inrichting.
  • Processen te achterhalen en in kaart te brengen.
  • Adviezen te geven voor mogelijke verbeteringen voor de inrichting of het gebruik van Dynamics CRM.

 

Ondersteuning bij een koppeling tussen Dynamics 365 CRM en Dynamics NAV/Business Central

Het Dynamics platform is bedoeld om een combinatie van applicaties in te zetten. Wij zien bij onze klanten inderdaad steeds vaker dat Dynamics CRM wordt gebruikt in combinatie met Dynamics ERP. Maar het daadwerkelijk realiseren van zo’n koppeling gaat vaak niet vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan: om welke koppeling gaat het? Volstaan de standaard mogelijkheden? Wat is er eventueel aan maatwerk nodig?

Recent hebben wij voor een aantal klanten koppelingen gerealiseerd tussen Dynamics CRM en Dynamics NAV maar ook tussen Dynamics 365 CE en Dynamics 365 Business Central. Wilt u ook zo’n koppeling gaan gebruiken? Graag zetten wij onze ervaring in om u bij de inrichting hiervan te adviseren of de realisatie uit te voeren.

Ondersteuning bij inzet Dynamics365 CE Field Service

Steeds meer Dynamics-functionaliteiten die voorheen onder de noemer ‘ERP’ vielen, maken deel uit van Dynamics365 CE. Een voorbeeld hiervan is Field Service, bedoeld voor medewerkers in de buitendienst. Daar kunt u meer over lezen in dit blog: Servicemonteurs dynamisch plannen met Field Service: hoe doet u dat?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Field Service of Connected Field Service? Kom dan naar onze training Field Service.

Daarnaast kunnen wij u helpen met:

  • Het analyseren van de wensen van uw organisatie m.b.t. Field Service.
  • Een fit/gap analyse van deze wensen in relatie tot de standaard functionaliteit van Dynamics Field Service.
  • Advies en ondersteuning bij de inrichting van de module Dynamics Field Service.
  • Advies en ondersteuning bij de inrichting van de mobiele applicatie van Dynamics Field Service.

Plan adviesgesprek

Inrichten Customer Service Portal in Dynamics CRM

Begin dit jaar is de Mprise ServiceDesk live gegaan met Dynamics CRM. Dit betekent dat onze klanten voortaan hun calls loggen in het Customer Service Portaal van CRM.

Shelim Pluimers, coördinator ServiceDesk bij Mprise: “het grote voordeel van ons nieuwe portaal is de inzichtelijkheid van informatie met betrekking tot calls. Iedereen die het nodig heeft, beschikt over de achterliggende informatie van een call, kan zien wie eraan werkt, wat de status is etc. Alles ligt in één systeem vast: Dynamics CRM. Ook klanten hebben toegang tot het portaal, waardoor de communicatie gemakkelijker verloopt. En door de gepersonaliseerde dashboards is het erg gebruikersvriendelijk.”

Wilt u ook gebruik maken van een Service Portal in Dynamics CRM?

Onze consultants kunnen u helpen met het activeren en configureren van zo’n portal. En de inrichting m.b.t. look & feel, te gebruiken formulieren en dashboards kunnen zij zodanig aanpassen dat het aansluit bij uw specifieke situatie.

Wilt u een voorbeeld wat er mogelijk is? Bekijk onze blog over terugkerende klantenvragen efficiënt afhandelen.

Autorisatiemanagement in Dynamics CRM/CE

Wij merken dat bij veel van onze klanten het inrichten van autorisaties hoger op de agenda komt te staan. Het integreren van Dynamics CRM en Dynamics ERP zal hiervoor een verklaring zijn, maar dat niet alleen: ook de wet- en regelgeving wordt op dit vlak strikter. Daarnaast is informatie over (klant-)relaties waardevol en dient goed beheerd en beheerst te worden.

Onze CRM-consultants hebben ervaring met autorisatie management in Dynamics CRM/CE. Zij kunnen u helpen met vraagstukken als: Waar moet je aan denken? Hoe pak je het aan? Hoe richt je autorisaties in en borg je het voor de toekomst?

Wilt u weten wij in uw situatie kunnen betekenen? Neem contact op!

Plan adviesgesprek