Niet alleen eindgebruikers van Microsoft Dynamics 365 F&O komen bij Mprise Academy op training, ook consultants die uiteindelijk bij hun eigen klant aan de slag gaan, worden door de Dynamics specialisten van Mprise getraind. Staedean is een van de organisaties die hun nieuwe mensen naar Mprise stuurt om de eerste stappen binnen de oplossing te leren zetten. We spreken Manager Delivery Bob Schröder.
Binnen consultancybedrijven is vaak al een behoorlijke hoeveelheid kennis aanwezig. Je bent tenslotte zelf specialist in Dynamics-land. Toch kiest Staedean ervoor bij Mprise aan te kloppen voor trainingen. Schröder vertelt daarover: “Binnen onze organisatie is expertise genoeg om zelf interne trainingen te verzorgen. Om tot die keuze te komen zijn er meerdere aspecten die meespelen zoals facturabiliteit van onze ervaren consultants en de kosten, maar voor ons is vooral belangrijk de locatie, trainers en om ons te ontzorgen”.
Mprise heeft fors geïnvesteerd in een Learning Center. Daarin is bewust gekozen voor een rustige omgeving, waarbij de focus naar de training kan. “Een andere omgeving geeft andere en nieuwe energie. Ook worden ze niet gestoord door collega’s, klanten of andere factoren”.
En dat consultancy anders is dan trainen merkt ook Schröder op: “De trainers van Mprise
Microsoft Dynamics 365 F&O is zeer uitgebreid. We trainen daarom mensen om de eerste stappen in het systeem te kunnen zetten, maar nemen organisaties vaak mee in hun groeipad. Uiteindelijk trainen we ze dus onderdelen waar ze in het begin niet bij stil zouden staan. Met Staedean gebeurt dit ook. “Jonge en energieke medewerkers die beginnen aan hun eerste baan of nog maar kort in het bedrijfsleven werken. De kennis van ERP (Dynamics 365 F&SCM) is niet of nog heel beperkt aanwezig. Wij kiezen er dan altijd voor om ze te trainen op alle basisfunctionaliteiten binnen Microsoft D365 F&SCM, van Look & Feel tot finance en logistiek”, aldus Schröder. Na dit traject zijn hun consultants betere gesprekspartners voor collega’s en klanten.
Het trainingstraject bij Mprise levert een verrassende bijvangst. “Je zal wellicht meteen denken aan goed opgeleide medewerkers die hun eerste stappen bij de klant kunnen gaan zetten om de trainingen in praktijk te brengen. Uiteraard dit is niet gelogen, maar voor ons is de groepsdynamiek de band die nieuwe collega’s met elkaar opbouwen in deze omgeving. Ze zijn allemaal nog onzeker en door samen te werken en dezelfde ervaring te kunnen delen, zien wij dat ze sneller integreren en vooral ook veel fun hebben tijdens hun eerste weken bij Staedean”.
“De samenwerking tussen Staedean en Mprise gaat al vele jaren terug. Ik heb zelf 15 jaar geleden de HRM training gevolgd, toen nog voor de versie Axapta 4.0. Je ziet ook dat niet alleen wij, maar ook Mprise is gegroeid in aanpak en verder zijn geprofessionaliseerd met betrekking tot hogere standaarden in het trainen van hun klanten. In al die jaren daarna is altijd goed contact geweest en is een band ontstaan waarbij vertrouwen voorop staat. Gesprekken gaan altijd in goede harmonie en alles kan besproken worden, informeel maar toch professioneel”, vertelt Schröder over de samenwerking met Mprise.
Op de vraag of de volgende groep nieuwe collega’s ook weer door hetzelfde trainingsprogramma gaat, antwoordt hij: “Ja, dat gaan wij zeker doen als het gaat over het opleiden van nieuwe groepen medewerkers. Tevens willen wij ook meer medioren en senior medewerkers laten trainen. Ontwikkelingen gaan op dit moment razendsnel en niet alleen op het gebied van ERP, maar ook alle technologieën eromheen. Onze volgende training die na de vakantie plaatsvindt, gaat dan ook over Microsoft Power Platform (Power BI, Power Apps en Power Automate). Door in nauw contact te blijven met Mprise en ons ook regelmatig te laten adviseren, hopen wij onze klanten voor te blijven en altijd de juiste expertise te kunnen geven”. Een mooi streven, waarin wij als Mprise Staedean blijvend in ondersteunen.
Over Staedean
"Staedean is opgericht in 2005 onder de naam To-Increase en levert zakelijke software-oplossingen aan meer dan 2200 mid-market en enterprise klanten in 45 landen. Zij levert klantgerichte oplossingen die bedrijven helpen hun unieke eisen te beheersen met gestandaardiseerde technologie die eenvoudig en economisch te implementeren en te onderhouden is.
In de zomer van 2024 vond een grote rebranding plaats, waarbij de naam van de organisatie wat veranderd in Staedean.
Staedean is de enige drievoudig Microsoft Dynamics Global Outstanding ISV of the Year Award winnaar en biedt een indrukwekkend portfolio van industrie-, business- en technische productiviteitsoplossingen voor Microsoft Dynamics 365."
Lees meer over Staedean