Deze Mbite leert je hoe je achtergrondboekingen instelt in Dynamics 365 Business Central. Deze tip is geschreven door Klaas-Adde Glasbergen, consultant bij Mprise. Nog niet geabonneerd op Mprise Mbites? Schrijf je dan direct in.
In veel bedrijven wordt iedere boeking direct verwerkt. Het kan in verschillende gevallen beter zijn in om dit in de achtergrond te boeken. Een paar voorbeelden zijn dat de gebruiker niet hoeft te wachten tot de boeking voltooid is. Of dat na het goedkeuren van de factuur de factuur ook direct geboekt kan worden. Er zit ook een nadeel aan. Fouten in boekingen worden pas later ontdekt wanneer de taakwachtrij de boeking gaat boeken.
Er zijn een aantal stappen om dit in te stellen. Maak eerst een Taakwachtrij categorieƫn aan wanneer deze nog niet bestaan:
Ga daarna naar de inkoop-of verkoopinstellingen. Zet hier aan waarvoor je automatisch boeken aan wil hebben. Alleen voor Boeken of wanneer gebruikers ook op boeken en afdrukken klikken. Kies daarna de net nieuwe gecreƫerde taakwachtrij categorie.
Ga daarna naar taakwachtrij posten en selecteer nieuw:
Vul in de volgende gegevens:
Voor de verschillende boekingen zijn verschillende taakwachtrijen voor.
Geef daarna de taakwachtrijcategorie op en hoe vaak de taakwachtrij moet draaien.
Maak een verkooporder aan en boek de order:
Voortaan word de volgende melding getoond:
Op de verkooporder is er een veld die de status weergeeft: