Implementaties van een nieuw ERP-systeem zijn ingrijpend. Vaak gaat er een uitgebreid selectietraject aan de keuze vooraf. Dan wordt er een forse offerte getekend en gaat een team va consultants onder leiding van een projectmanager aan de slag. In de selectie kijkt men vaak naar de functionele kant van de oplossing, maar is niet vaak aandacht voor wat er gebeurt ná de implementatie. Vergelijk het met het plaatsen van een nieuwe machine. Als de machine geplaatst is, hebben de mensen die ermee werken training nodig. Anders wordt de machine niet of niet goed gebruikt. Dat leidt tot inefficiëntie en een lagere ROI. Dat doen wij anders!
Binnen de Dynamics-markt is Mprise bekend met haar Academy. Dat is een hele sterke unit, waarin ervaren trainers gebruikers opleiden over drie assen: Mens, Proces en Product. En die drie-assige aanpak is heel sterk. Niet alleen als opleider, maar ook als implementator.
De uitwerking van deze aanpak is dat we na de implementatie ons niet uit de voeten maken, maar onze klant opleiden om goed met de oplossing te gaan werken en ook helpen om collega’s mee te krijgen in de vernieuwing. We kijken vervolgens mee naar de processen die worden vastgelegd en helpen zo nodig om dit beter in te richten of slimmer vast te leggen. En uiteindelijk heeft een organisatie niet de tijd om constant alle Microsoft ontwikkelingen te volgen. Dat doen wij automatisch voor ons werk. Deze kennis gebruiken we om onze klant mee te nemen in de nieuwste technologie.
Uiteindelijk is de band met onze klant dan ook anders dan een klant-leveranciersrelatie. We zien onszelf als een verlengstuk van de organisatie van de klant. De klant heeft veel verstand van zijn business en Mprise heeft diepgaande kennis omtrent Digitale Transformatie. Dat gaat niet alleen over IT, maar vooral ook over de mensen die ermee werken en het grotere plaatje rond de techniek. We prikkelen organisaties dan ook om eens goed na te denken over hun doelen en hoe zij hun huidige processen hebben ingericht. Soms kom je er dan achter dat een proces slimmer ingericht kan worden en er vervolgens ook een betere aansluiting is bij het IT-landschap.
Microsoft heeft de afgelopen jaren gigantisch geïnvesteerd in ontwikkeling van hun ecosysteem. Dat zie je terug in de snelheid waarmee nieuwe oplossingen komen en vervolgens worden doorontwikkeld. Om dat bij te houden is voor ons als Microsoft Partner soms al uitdagend, laat staan voor een gebruiker van de software. We zien daarin dan ook een belangrijke rol voor ons om relevantie te bieden. Welke tool heb je nodig voor welke toepassing? ‘Vroeger’ kocht je een pakket en bouwde een partner maatwerk totdat alles in dat pakket kon. Vandaag de dag kies je geen pakket, maar een platform. Het verschil is dat er nu geen aanpassingen in het ERP-pakket worden gemaakt, maar er extensies aan BC worden gekoppeld. De kern blijft gelijk, maar communiceert met diverse ‘add-ons’ en andere oplossingen binnen het Ecosysteem, zoals D365 Customer Engagement.
Wij helpen organisaties om zelfredzaam te worden, door relevantie, kennis en resources te leveren tijdens de Digitale Transformatie.
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om uw ambities te delen, wij spiegelen die graag aan de Microsoft oplossingen.