Hoe ontwikkelen we een app? We nemen je graag mee in het proces, dat uit drie fases bestaat. Tijdens het hele proces is er intensieve samenspraak met onze klant. Het begint met een idee, meestal vanuit een vraag of een probleem van een klant. Hoe gaat ons creatieve team vervolgens te werk? En hoe ziet dit eruit in het praktijkvoorbeeld: de Shop Floor app?

Welke fases worden doorlopen?

Het ontwikkelen van een app gebeurt in fases. Allereerst is er gesignaleerd dat een deel van het proces efficiënter kan worden ingericht door het gebruik van een app. Het eerste idee voor een app ontstaat. Dan volgt de ontwikkeling; de realisatie van het idee.

Fase 1: Uitvraag bij de business welke gap ze signaleren, wat kan beter? Waar denken ze dat de app hun werk makkelijker gaat maken. En wie gaat de app gebruiken?

Fase 2: Uitvraag op proces en systemen. Hoe verloopt het huidige proces en welk deel kan geoptimaliseerd worden met een app? Welke systemen worden gebruikt waar we de info uit op moeten halen en naar weg moeten schrijven?

Fase 3: Opbouwen van de screens met de functionaliteit in een mock-up en daarbij een functionele beschrijving. Dit is een iteratief proces waarbij we het ontwerp voortdurend aanpassen en verbeteren totdat er een resultaat staat waar iedereen tevreden mee is. Na goedkeuring van de mock-up gaan we daadwerkelijk de app bouwen. Vervolgens gaan we testen, komt er waar nodig rework, gaan we implementeren en uiteindelijk optimaliseren.

In de praktijk: Shop Floor app

Fase 1:

Bij sommige bedrijven worden de productie-orders uitgeprint, er wordt nog met papier gewerkt. Alles rondom de productieorder wordt op papier bijgehouden om later in te voeren in het systeem, in dit geval Business Central. Dit proces kan efficiënter worden ingericht door het te digitaliseren met een app. Een app biedt de voordelen dat deze op een tablet of telefoon gebruikt kan worden, waardoor je niet bent gebonden aan de plaats waar een computer staat en het is handzamer dan een laptop.

 

Marijke1

Fase 2:

Fase 2 begint met het bepalen van het huidige proces en definiëren welke stappen in Business Central worden gedaan en welke tabellen hiervoor worden gebruikt. Dit aan de hand van de schermen in Business Central waar de informatie nu staat en weer naar weggeschreven moet worden.

Marijke 2Fase 3:

In fase 3 komt het opbouwen van de schermen. We beginnen met een leeg scherm dat we verder uitbreiden en invullen aan de hand van het eerder gedefinieerde proces en de informatie die moet worden opgehaald en weer weggeschreven. Dit stemmen we voortdurend af met de klant. De invulling van de schermen is ‘vrij’, vergelijk het met een dia maken in Power Point.

Als de klant akkoord is met de schermen zoals die ontworpen zijn gaat de technisch consultant dit vervolgens realiseren.

Marijke3We denken graag met je mee!

Ben je benieuwd of jouw vraag of probleem omgezet kan worden in een gebruiksvriendelijke app? Neem contact op via onderstaande button!

 

Neem contact op