Sinds kort heeft Mprise Business Solutions een tool voor grafische planning toegevoegd aan het product-portfolio waarmee Microsoft Business Central verrijkt kan worden: Dime.Scheduler.

Wat is Dime.Scheduler?

Dime.Scheduler is een grafische weergave van planbare elementen in Business Central. Dat klinkt misschien nog vaag, maar dat is omdat er allerlei verschillende elementen of entiteiten zijn om te plannen, namelijk:

  • Projecten en projecttaken
  • Service opdrachten
  • Productie-orders
  • Assemblage-orders
  • Verkooporders

In de meeste gevallen worden er resources gepland op bovenstaande elementen, behalve bij productie, dan zijn het machines of afdelingen.

Met Dime.Scheduler wordt een heel mooi en flexibel in te richten grafisch planbord toegevoegd aan Business Central. Deze tool maakt het mogelijk om één centrale planning te hebben waarmee taken heel eenvoudig kunnen worden toegewezen aan resources (mensen of machines). Dit gaat heel intuïtief door middel van ‘Drag & Drop’ en/of ‘Copy & Paste’. De schermen zijn heel makkelijk te personaliseren en filteren zodat iedere gebruiker ziet wat zinvol is.

Welke integraties kent Dime.Scheduler?

Dime.Scheduler heeft een standaard integratie met Business Central en daarnaast optioneel met Outlook voor de persoonlijke agenda’s van de werknemers (resources). Voor bedrijven die met projecten, service- en of assemblage orders werken kan de integratie zo worden ingericht dat elke activiteit die aan een resource wordt toegewezen op drie manieren wordt vastgelegd.

De eerste is de toewijzing van een resource (medewerker) in Business Central aan de bewuste taak. Ten tweede kan deze taak worden aangemaakt in de Outlook-agenda van de medewerker. Daarnaast kan de taak worden aangemaakt in de urenverantwoording (time sheet) van de medewerker. Deze hoeft alleen nog te worden aangepast door de medewerker wanneer de werkelijk gemaakte uren anders zijn dan vooraf ingepland.

Privé afspraken die een medewerker zelf in de eigen Outlook-agenda zet, worden teruggestuurd naar Dime.Scheduler. Hierdoor heeft de planner altijd een volledig overzicht en één waarheid in beeld.

Picture1

Kortom, Dime.Scheduler heeft de volgende mogelijkheden:

  • Planning board
  • Naadloze integratie met Microsoft Dynamics NAV, CRM en Business Central (On-premise & Cloud)
  • Slimme filters op resources
  • Capaciteit-overzichten
  • Projecten plannen
  • Kaarten t.b.v. locaties van resources en klanten
  • Integratie met Outlook-agenda’s
  • Eenvoudig aanpasbaar
  • Geschikt voor veel verschillende branches

 

Wilt u een demonstratie? Die verzorgen we graag voor u!

Voor meer informatie kunt u via onderstaande button contact opnemen met Rik Buursema.

 

Neem vrijblijvend contact op!