"Het mensgerichte aspect van Mprise spreekt me ontzettend aan."

Mprise groeit en daarom zijn we altijd op zoek naar experts die onze organisatie kunnen versterken. In het afgelopen jaar zijn bij Mprise Academy en Improve twee collega's gestart die allebei, naast enthousiasme, tientallen jaren ervaring in de IT meebrengen. Wie zijn ze, wat is hun visie op het werk dat ze doen en wat kunnen klanten van hen verwachten?

Combinatie van mensen, processen en IT-middelen

"Mprise is in Nederland een bekende naam als het gaat om kennis van Microsoft-technologieën. Wat mij vooral aanspreekt, is de combinatie van mensen, processen en IT-middelen." Aan het woord is Ralph van der Meer, sinds een aantal maanden functioneel consultant bij Mprise Improve. "Ik ben erg mensgericht en vind het geweldig om te kijken naar de behoeften en doelstellingen van organisaties."
Paul den Boer, consultant en daarnaast trainer, beaamt dat: "Bij grote bedrijven werk je vaak op een groot kantoor en sta je ver van de klant af. Bij Mprise is het anders: het is een kleiner, persoonlijker bedrijf en je werkt direct samen met de klant. Dat mensgerichte aspect spreekt me enorm aan. De nauwe samenwerking met de klant om de kennis en processen te verbeteren, maakt het werk zeer boeiend."

Paul den Boer, consultant en trainer: "Ik vind het leuk om bij klanten een kijkje in de keuken te nemen."

Het is dus niet verwonderlijk dat beide mannen zich sinds een aantal maanden met plezier inzetten voor de klanten van Mprise. Paul den Boer verzorgt diverse trainingen op het gebied van Microsoft Dynamics 365 F&O. Hij is getrouwd, heeft drie kinderen en woont in het groene hart van Nederland; in het dorpje Kockengen, vlakbij Breukelen. "De afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven, vooral op het gebied van organisatieverandering", vertelt Paul. "Ik heb een sterke interesse in techniek en vind het leuk om bij klanten een kijkje in de keuken te nemen en te zien hoe hun producten en processen werken."

Ralph van der Meer, functioneel consultant: "Elke dag brengt weer iets nieuws in de IT-sector."

Ook Ralph van der Meer heeft affiniteit met systemen en structuren en hoe die volledig te benutten om organisaties te helpen hun doelen te bereiken. Ondanks dat hij al meer dan 25 jaar ervaring heeft in de IT-sector ervaart hij dat elke dag weer iets nieuws brengt. De 50-jarige consultant woont met zijn vrouw, twee kinderen, twee katten en een hond in de buurt van Amersfoort. "Naast mijn werk ben ik een echte nerd en houd ik van computerspelletjes, schilderen, tennissen, naar de film gaan, muziekconcerten bezoeken en boeken lezen."

Een organisatie en processen leren begrijpen

Op de vraag wat klanten van hen kunnen verwachten geven beide mannen aan altijd veel vragen te stellen zodat ze echt kunnen begrijpen hoe een organisatie werkt en hoe de processen verlopen. Paul: "Ik ben analytisch ingesteld en probeer altijd te achterhalen waar dingen anders of beter kunnen. Laatst zag ik bijvoorbeeld bij een klant een eenvoudig maar efficiënt systeem voor het beheren van goederen in een magazijn. Zulke oplossingen, de kunst van eenvoud, vind ik geweldig om te ontdekken en te optimaliseren."

Een aanpak gebaseerd op empathie en nieuwsgierigheid

Ralph vult aan: "Elk bedrijf heeft zijn eigen uitdagingen, en door door te vragen, krijg je een goed beeld van de mensen, hun drijfveren en de processen. Ik werk meestal van grof naar fijn: waar zit de pijn en waar zit het plezier? Vervolgens kijk ik naar de actieve middelen en hoe deze bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Dit proces helpt ons om samen met de klant een roadmap te maken en concrete stappen te bepalen. Mijn aanpak is gebaseerd op empathie en nieuwsgierigheid; ik wil echt begrijpen wat er speelt om de best mogelijke oplossingen te kunnen bieden."

Balanceren tussen eenvoud en complexiteit

Beide mannen vertellen vol enthousiasme wat ze uitdagend en leuk aan hun werk vinden. Paul den Boer: "Ik houd ervan om rond te lopen bij de klant, te zien, voelen en ruiken wat er gebeurt, zodat ik echt begrijp hoe ik kan bijdragen aan hun succes. Ik geniet ervan om dicht bij de klant te staan, hun processen te doorgronden en kwalitatieve verbeteringen door te voeren. Ik heb een agrarische achtergrond en een nuchtere kijk op dingen, wat me helpt om praktisch en hands-on te werken." Hij vervolgt: "Wat ik het meest uitdagend vind, is het balanceren tussen eenvoud en complexiteit. Het kan complex zijn om iets eenvoudigs te maken, maar dat is precies wat nodig is om effectieve oplossingen te bieden."

Mprise: een cultuur van continu leren en verbeteren

"Ik heb altijd de drang om klanten vooruit te helpen", vertelt Ralph van der Meer. "De IT-wereld is continu in beweging en we zitten nu in een fase van exponentiële groei. Dat biedt enorm veel kansen en mogelijkheden. Ik vind het geweldig om met opdrachtgevers te kijken naar welke kansen en bedreigingen er zijn en hoe we die het beste kunnen benutten. Het is altijd boeiend om oplossingen te bedenken die organisaties echt verder helpen. Daarnaast is het een uitdaging om bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen en die kennis effectief in te zetten voor onze klanten. Gelukkig heeft Mprise een cultuur van continu leren en verbeteren, wat perfect aansluit bij mijn eigen drang naar persoonlijke en professionele groei."

 

We zijn blij Ralph en Paul aan boord te hebben. Ons motto bij Mprise is 'People first' en dat geldt zowel voor hoe we met klanten als hoe we met collega's omgaan.

Wil jij voor onze klanten ook het verschil maken in een mensgerichte organisatie? Check onze vacatures!